Waar mensen werken, kan er weleens iets misgaan. De kinderopvang vormt daarop geen uitzondering. Mocht er iets niet goed zijn gegaan, dan is het goed om te weten dat kinderdagverblijf Hummeltjeshoek een klachtenprocedure heeft opgesteld in het kader van de Wet kinderopvang. Als iemand een klacht heeft, wil kinderdagverblijf Hummeltjeshoek die zo zorgvuldig mogelijk behandelen.
Elke klacht wordt serieus genomen, omdat wij onze dienstverlening zo willen aanbieden dat ouders tevreden zijn. Het is niet alleen voor de ouder, maar ook voor ons van groot belang om een klacht in behandeling te nemen. Hierdoor kunnen wij niet alleen iets aan de klacht doen, maar ook bekijken op welke manier dergelijke klachten in de toekomst vermeden kunnen worden. Vandaar dat een klachtenregeling in het leven is geroepen.
De klachtenregeling beschrijft de werkwijze voor het behandelen en registreren van klachten van ouders. Bij voorkeur bespreken ouders/verzorgers een klacht eerst met de direct betrokkene. Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing, dan kan een formele klacht worden ingediend. Afhankelijk van de aard van de klacht kan deze worden ingediend bij de vestigingsmanager of de senior pedagogisch medewerker van de betreffende vestiging. Zij is per e-mail te bereiken. Een formele klacht wordt schriftelijk ingediend.
Klik hier om onze volledige klachtenregeling te raadplegen.